Rootsi ralli 2008
- Pistik
- Ülemjuhataja
- Postitusi: 843
- Liitunud: Teisipäev, 31 Mai 2005, 16:58
- Twitter: emolmesser
- Kontakt:
Rootsi ralli 2008
Urmo Aava valmistus Rootsi ralliks
Urmo Aava ja Kuldar Sikk valmistusid nädalavahetusel Rootsi lumistes oludes oma uhiuuel Citroen C4 WRC võistlusautol neljapäeval sealsetel teedel algavaks autoralli MM-etapiks.
Esmatutvus autoga kujunes planeeritust pikemaks ja nii said eestlased autot proovida lisaks laupäevale ka pühapäeval, teatab tiimi pressiesindaja. Kahe testipäeva jooksul läbiti ühtekokku 130km.
„Saime piisavalt rasketes oludes hea treeningu. Kiire, kuid kitsas teelõik koos pidevalt juurdesadanud lumega muutis testi väga keeruliseks. Laupäeva esimene pool kujunes rohkem autoga harjumiseks, edasi üritasin leida juba endale sobivaimat seadistust. Muutsime auto vedrustust mõnevõrra pehmemaks“, lausus Urmo Aava peale testi lõppu ja jätkas: “Eks autoga harjumine ja lõplikult sinasõbraks saamine võtab veel aega, kuid algus selleks on tehtud. Kuulasime koos Kuldariga pigem inseneride näpunäiteid, kui hakkasime oma tarkust taga ajama. Esmaspäeval saame veidi hinge tõmmata ja teisipäev-kolmapäev oleme juba rajalegendi kirjutamas, et neljapäeval startida meie hooaja esimesele MM-rallile“.
Rootsi ralli start antakse neljapäeval kell 21.00 Eesti aja järgi.
via: www.delfi.ee
- Pistik
- Ülemjuhataja
- Postitusi: 843
- Liitunud: Teisipäev, 31 Mai 2005, 16:58
- Twitter: emolmesser
- Kontakt:
Re: Rootsi ralli 2008
Rootsi ralli (7.–10. veebruar 2008)
Kuigi Monte Carlo ralli kiiruskatsetel puudus sel aastal jää ja lumi, ei pääse sõitjad talvistest oludest Rootsis, kus toimub 2008. aasta autoralli maailmameistrivõistluste teine etapp. Rallikalendris on see ainus täielikult talvistes tingimustes toimuv ralli, kus Citroën Totali meeskonnas osaleb C4 WRC-dega Sébastien Loeb / Daniel Elena ning Dani Sordo / Marc Martí. Citroëni nimekirjas võistlevad Rootsis ka erameeskonda kuuluvad Urmo Aava / Kuldar Sikk C4 WRC-ga, Xsara WRC-ga sõidavad Conrad Rautenbach / David Senior. Need autod on tootnud ja nendega sõidab PH Sport, keda toetavad Citroën Sport Technologiesi mehhaanikud.
Autoralli maailmameistrivõistlused jätkuvad Rootsis Värmlandi läänis, ent sel hooajal on võistluse formaati muudetud ja umbes 60% kiiruskatsetest on viimaste aastate omadega võrreldes teistsugused. Korraldajad pidasid mõttekaks kasutada ära kaugemal paiknevad hooldusalad, et suurendada võistlusterritooriumi ja lisada ralli kavasse endised sõidupiirkonnad, mida ei ole kasutatud aastast 2000.
Rootsi kergelt künklikud, sujuvalt kulgevad teed on juba pikka aega olnud võidusõitjate seas populaarsed ja nad nimetavad seda rallit tihti üheks oma lemmikuks. "Need ülimalt jõulised ja jäised kiiruskatsed kujutavad endast tõelist naudingut," kinnitab Sébastien Loeb. "Suurepärase kogemuse annavad pika, ülikiire libisemise kontrolli alla saamine, sõiduki seadistamine kurvidessõiduks ja teelpüsimist soodustavad lumevallid. Kui naastrehvid on hea haarduvusega, on see ralli lihtsalt fantastiline."
Dani Sordo jätkab oma meeskonnakaaslase mõtet ja tõstab esile probleemi, mille ees seistakse igal aastal maailmameistrivõistluste Rootsi etapil: "Kui naastrehvid teega nakkuvad, võid sa oma autoga teha, mida tahad, ja see on ülimalt lõbus. Aga kui lumekiht ei lase naastudel teekatte külge kinnituda, on autot juba palju raskem tee peal hoida. Ja kui lisada eelnevale veel Rootsi rallile omane ülimalt suur sõidukiirus, ei ole see võistlus sugugi kerge. Sedalaadi maastikul sõitmiseks peab olema märkimisväärne kogemus ja pole sugugi kokkusattumus, et Karlstadis on võitnud vaid üksikud mittepõhjamaise päritoluga sõitjad. Minu jaoks on see kolmas katse ja mu eesmärk on võita lihtsalt Citroënile punkte."
"Meie talviste proovisõitude kavasse kuulus ka ettevalmistus selleks väga eriliseks ralliks," räägib Citroën Sporti tehniline juht Xavier Mestelan-Pinon. "Arvesse tuleb võtta hulgaliselt parameetreid, näiteks miinuskraade, suurt keskmist kiirust, lumevalle ja pikka ajamomenti rooli keeramise hetke ja sõiduki reageerimise vahel. Selle viimase ilmingu põhjuseks on meie kitsad rehvid ning maapinna ja rehvi väike kokkupuutepind. Kui lund ei ole, võib amortisaatoreid väga koormata. Külmunud poril sõitmine asetab mehhaanilised osad karmidesse ja rasketesse tingimustesse. Kui eelmistel aastatel saime ise valida, kui palju naastud mustriplokkidest välja ulatuvad, siis selle aasta määrustega on lubatud vaid Pirelli Sottozero naastrehvid. See on tähtis tegur ja nagu teisedki meeskonnad, ei saa me sellise nõude põhjusest aru..."
Rootsis teevad Sébastien Loeb ja Daniel Elena juba sajanda ühise stardi maailmaklassi rallil: "See on ilus ümmargune arv, kuigi pole minu jaoks väga tähtis," märgib Seb. "Meie eesmärk on üritada võita ja see ei ole kerge. Näiteks stardime me võistlusnädala lõpul esimesena ja Rootsi rallil peetakse seda sageli ebasoodsaks lähtepositsiooniks. Pärast Monte Carlot on ka meie rivaalid valmis jõudu katsuma ja ma ootan tasavägist võitlust. Loomulikult oleks tore meie sajandat starti võiduga tähistada, aga mõlemal meistrivõistlusel punkte koguda on samuti oluline ja ma kohandan oma tempot vastavalt sellele, kuidas ralli kulgeb…"
via: auto24
- Pistik
- Ülemjuhataja
- Postitusi: 843
- Liitunud: Teisipäev, 31 Mai 2005, 16:58
- Twitter: emolmesser
- Kontakt:
Re: Rootsi ralli 2008
Sordo alustab Rootsi rallit viieminutilise karistusega
Citroen’i teine piloot Dani Sordo peab Rootsi rallit alustama viieminutilise karistusega, sest meeskond oli sunnitud ära vahetama tema C4 WRC ralliauto mootori.
FIA reeglite kohaselt on meeskondadel kohustus sõita kahel esimesel MM-etapil sama mootoriga, kuid Sordo auto mootor tuli ära vahetada Monte Carlo rallil tekkinud turbo probleemide tõttu.
via: Etvsport
- Pistik
- Ülemjuhataja
- Postitusi: 843
- Liitunud: Teisipäev, 31 Mai 2005, 16:58
- Twitter: emolmesser
- Kontakt:
Re: Rootsi ralli 2008
Aava autol purunes turbo
Täna startiva Rootsi MM-ralli testikatsel purunes Urmo Aava Citroën C4 WRC mootori turbo. Mehaanikud vahetasid vigase agregaadi uue vastu.
Ebaõnn tabas Aavat ja Kuldar sikku testikatse teistkordsel läbimisel.
Pärast turbo vahetust, läbis Aava testikatse veel kolmel korral ning sõitsid välja päeva 10. tulemuse. Kiireimaks osutunud Subaru piloodile Chris Atkinsonile kaotas ta 1,3 sekundit. Testikatse pikkus oli pisut üle kahe kilomeetri.
via: Postimees
- Pistik
- Ülemjuhataja
- Postitusi: 843
- Liitunud: Teisipäev, 31 Mai 2005, 16:58
- Twitter: emolmesser
- Kontakt:
Re: Rootsi ralli 2008
Aava kaotas paarisrajal Wilsonile
Rootsi MM-ralli esimesel kiiruskatsel kaotas Urmo Aava paarisrajal sõites inglasele Matthew Wisonile.
Ford Focus WRCga sõitnud Wilson edestas Citroen C4 WRCd ohjanud Aavat 0,2 sekundit. Üldarvestuses andis see Aavale 13. koha.
Esimese kiiruskatse võitis norralane Petter Solberg. Soomlane Jari-Matti Latvala kaotas 0,5 ning teine soomlane Mikko Hirvonen 0,9 sekundit.
Valitsev maailmameister prantslane Sebastien Loeb oli neljas.
1. kiiruskatse:
1. Petter Solberg (Norra, Subaru) 1.28,9
2. Jari-Matti Latvala (Soome, Ford) +0,5
3. Mikko Hirvonen (Soome, Ford) +0,9
4. Sebastien Loeb (Prantsusmaa, Citroën) +1,1
5. Henning Solberg (Norra, Ford) +1,5
6. Gigi Galli (Itaalia, Ford) +2,0
7. Per-Gunnar Andersson (Rootsi, Suzuki) +2,0
9. Daniel Sordo (Hispaania, Citroën) +3.2
9. Toni Gardemeister (Soome, Suzuki) +3,2
10. Mads Østber (Norra, Subaru) +4.1
11. Andreas Mikkelsen (Norra, Ford) +4.5
12. Matthew Wilson (Suurbritannia, Ford) +5,5
13. Urmo Aava (Eesti, Citroën) +5,7
via: Postimees
- Pistik
- Ülemjuhataja
- Postitusi: 843
- Liitunud: Teisipäev, 31 Mai 2005, 16:58
- Twitter: emolmesser
- Kontakt:
Re: Rootsi ralli 2008
2. Kiiruskatse Stensjon 1
1. J. LATVALA 7:24.0 0.0
2. M. HIRVONEN +3.3
3. M. ØSTBERG +4.3
4. S. LOEB +6.7
5. H. SOLBERG +7.0
6. G. GALLI +8.2
7. P. SOLBERG +11.7
8. C. ATKINSON +11.7
9. P. ANDERSSON +14.5
10. M. WILSON +17.6
11. U. AAVA +18.9
12. T. GARDEMEISTER +19.2
13. D. SORDO +19.9
14. A. MIKKELSEN +20.6
...
19. K. AL QASSIMI +43.4
1. J. LATVALA 7:24.0 0.0
2. M. HIRVONEN +3.3
3. M. ØSTBERG +4.3
4. S. LOEB +6.7
5. H. SOLBERG +7.0
6. G. GALLI +8.2
7. P. SOLBERG +11.7
8. C. ATKINSON +11.7
9. P. ANDERSSON +14.5
10. M. WILSON +17.6
11. U. AAVA +18.9
12. T. GARDEMEISTER +19.2
13. D. SORDO +19.9
14. A. MIKKELSEN +20.6
...
19. K. AL QASSIMI +43.4
- Pistik
- Ülemjuhataja
- Postitusi: 843
- Liitunud: Teisipäev, 31 Mai 2005, 16:58
- Twitter: emolmesser
- Kontakt:
Re: Rootsi ralli 2008
Pidupäev Fordi leeris, lein Citroen´is
Rootsi rallit juhivad esimese täispika võistluspäeva järel Jari-Matti Latvala – Miikka Anttila, ka järgmised kolm kohta kuuluvad Fordi pilootidele. Parima Citroen´i piloodina on Dani Sordo 18. kohal, Sebastien Loeb ja Urmo Aava katkestasid.
Ralli esimesel täispikal 15,5 kilomeetrisel Stensjon 1 kiiruskatsel näitas parimat aega Fordi ekipaaž Jari-Matti Latvala - Miikka Anttila, kes edestasid tiimikaaslasi Mikko Hirvoneni - Jarmo Lehtineni 3,3 sekundiga ning ühtlasi tõusid ka ralli liidriteks. Kolmanda aja sõitsid tänasel esimesel kiiruskatsel üllatuslikult välja norralased Mads Ostberg - Ole K Unnerud (Subaru Impreza WRC).
Otsustava pöörde ralli käekäiku tõi neljas kiiruskatse. Kolmandal kohal olnud Sebastien Loeb – Daniel Elena (Citroen C4) lõikasid ühes vasakkurvis liialt lumehange sisse, auto keeras külje ette ja rullus üle katuse. Väljasõidu tõttu kaotas Citroen´i ekipaaž ligi neli minutit.
Kuigi auto välised vigastused piirdusid mõlkis katuse ja purunenud spoileriga, oli Loeb rohkem mures auto tehnika pärast. ”Me tegime sidurile liiga, kui üritasime autot uuesti liikuma saada ja see on üsna muret tekitav. Eks ole näha, kas me üldse jõuame hooldusalale, kuid hetkel on väljavaated üsna piiratud.”
Purunenud siduriga Citroen C4 WRC tuli hooldusalale lükata, kus neli mehaanikut üritasid 15 minuti jooksul olukorda parandada. Kuna kasutada võis ainult neid varuosi, mis autoga kaasas, siis oli neil pea võimatu lahendada probleeme siduri ja mootori veesurvega. Teel viiendale kiiruskatsele prantslaste sõiduvahendi hoog rauges ja oma 100. MM-rallil startinud Loeb oli sunnitud auto teeäärde parkima.
Neljandal kiiruskatsel sõitsid rajalt välja lumevalli ka 10.kohal olnud Urmo Aava ja Kuldar Sikk ning kulutasid teele tagasi jõudmiseks üle seitsme minuti. Ralli kokkuvõttes langesid eestlased 47. positsioonile.
”Läksime vist liiga uljaks,” sõnas Aava. "Ühes pikas vasakkurvis läksime sõidujäljest välja lahtisele lumele ning sealt libisesime lumevalli. Õnneks oli samas paigas palju pealtvaatajaid, ent liikvele saamiseks kulus ikkagi seitse minutit.”
Lisaks Loeb´ile jäi neljas kiiruskatse viimaseks ka Suzuki piloodile Per-Gunnar Andressonile, kes oli mootoriprobleemide tõttu sunnitud auto seisma jätma kaks kilomeetrit enne kiiruskatse lõppu. Kuna mootor on tõsiselt kahjustatud, siis rootslane rallit ei jätka.
Ühe ebaõnn on teise õnn ja nii kuulusidki peale nelja esimest kiiruskatset esinelikusse ainult Fordi piloodid ning seda võistluspäeva lõpuni. Peale Loeb´i katkestamist oli esimesena rajale sunnitud minema Mikko Hirvonen, mis viimasele sugugi meeltmööda ei olnud.
”On olnud raske päev, kuna oleme sunnitud rada puhastama,” sõnas päeva kolmandana lõpetanud Hirvonen. ”Siiski on jäänud veel kaks täispikka võistluspäeva. Jari-Mattil on suur edu ja ta on teinud head tööd, seega on teda raske püüda, kuid me üritame siiski.” Võistlusraja olukorda on kritiseerinud ka teised piloodid. Rallieelsed soojad ilmad on üsna vähe lund alles jätnud ning teisel läbimisel oli kiiruskatsed peamiselt kaetud muda ja kruusaga.
Ralli liider on Jari-Matti Latvala, kes võitis kõik tänased pikad kiiruskatsed, edestades Henning Solbergi ja Mikko Hirvoneni. Pikalt teisel kohal sõitnud Hirvoneni langetas kolmandaks 8. kiiruskatse ajakontrolilpunkti hilinemise eest saadud 10-sekundiline ajatrahv. Neljas on tänase viimase publikukatse võitnud Gigi Galli.
Parima mitte-Fordi piloodina oli viies Petter Solberg ja kuues Mads Ostberg. "Olen õnnelik, kuid on kahju, et me hommikul spinni tegime," sõnas Ostberg, kes seetõttu langes korraks neljandalt kohalt üheksandaks. "Aga see tähendab, et meil on homseks rajal parem positsioon ja seega olen rahul.” Seitsmendal kohal on Matthew Wilson Fordil ja kaheksandal erinevate tehniliste probleemidega kimpus olnud Toni Gardemeister Suzukil. Parima Citroen´i piloodina on Dani Sordo 18. positsioonil, hispaanlane sai juba enne rallit viis minutit ajatrahvi, kuna tema autol vahetati mootor.
Peale neljanda kiiruskatse ebaõnne jätkasid tõusvas tempos Urmo Aava – Kuldar Sikk. Viiendal kiiruskatsel sõideti välja 8.aeg ja tõusti üldarvestuses 38.kohale, kuuendal kiiruskatsel 7.aeg ja tõusti 32.kohale. Taas tabas ebaõnn eestlasi seitsmenda kiiruskatse esimesel kolmandikul, kui nende Citroen C4 rajalt väljas sõitis ning sedakorda oldi sunnitud võistlus katkestama. Eesti rallipaari jätkamine superrally-süsteemis selgub lähitundidel.
Kuue kiiruskatse järel olid Egon Kaur – Simo Koskinen absoluutarvestuse 23.kohal. Seitsmendal kiiruskatsel tabasid nad oma Subaru Impreza esinurgaga aga lume all peidus olnud kivi, mis ühe auto ratta koopasse lõi ning eestlased olid sunnitud võistluse katkestama.
Rootsi MM-ralli tulemused peale 8.kiiruskatset
1. Jari-Matti Latvala - Miikka Anttila (Ford Focus RS WRC 07)
2. Henning Solberg - Cato Menkerud (Ford Focus RS WRC 07, +56,3
3. Mikko Hirvonen - Jarmo Lehtinen (Ford Focus RS WRC 07), +58,2
4. Gigi Galli -Giovanni Bernacchini (Ford Focus RS WRC 07), +1.02,0
5. Petter Solberg – Phil Mills (Subaru Impreza WRC ), +1.45,2
6. Mads Ostberg - Ole K Unnerud (Subaru Impreza WRC). +2.15,1
7. Matthew Wilson - Scott Martin (Ford Focus RS WRC 07), +2.59,6
8. Toni Gardemeister - Tomi Tuominen (Suzuki SX4), +3.21,6
9. Andreas Mikkelsen - Ola Floene (Ford focus WRC) +4.05,8
10. Patrik Sandell - Emil Axelsson (Peugeot 207 S2000), +5.14,6
via: Motorsport.ee