Kommenteeri - Arvuti mängupartneriks
Sissejuhatuseks teadeanne kahest mõnusast eesikeelsest- ja meelsest mängublogi tekkimisest - esmalt Mängumaania ja sellele vastukaaluks tekkinud Suborinurk. Esimesel neist rohkem autoreid, täpsemalt üheksa, teisel esialgu ainult üksainus. Mängumaania sisaldab endas peaasjalikult ülevaateid ja hinnanguid, Suborinurk ka muid mängumaailmaga seotud teemasid, allpool ka ühest huvitavamast :)
Sissekanne Arvuti mängupartneriks tutvustab 1988. aastal ajakirjas "Horisont" ilmunud kirjutist selleagsest arvutimängurlusest. Väike lõik sellest ülevaatlikust kirjutisest:
"Pole maailmas vist ühtegi asja, mida lustihimuline inimene poleks suuteline mänguasjaks muutma. Olgu need siis mõõgad-püssid, potid-pannid või.. personaalarvutid. Seejuures on personaalarvutid vaid üks võimalik haru mängude maailmas kasutatava arvutustehnika seas. Tõepoolest, vaevalt
said esimesed arvutid end (aastakümneid tagasi!) "sisse töötada", kui inimsoole üsna omane mängurivaim end kohe ilmutas ja mõnegi mehe üsna kallihinnalisi vallatusi tegema ahvatles. Just nimelt kallihinnalisi! Sest tolle aja suurte arvutite ("minsisid" ja "mikrosid" siis veel lihtsalt polnud) töötunnid
maksid ränka raha. Näiteks kuuekümnendate aastate arvuti "Minsk-22″ töötunni maksumus oli 80 rubla! Üsnagi naljakas mõelda, et selliste tubasid täitvate "elektriõgijate" töövõime poolest samaväärsed seadmed mahuvad tänapäeval kirjutuslauale ning ei tarbi oluliselt rohkem energiat kui värviteler. See aga tähendab kahte asja: esiteks, et arvuti mängupartnerina on võrratult kättesaadavam ning teiseks – pole neil mängimine kulukam "video" vahtimisest. Ilmselt ei tea tänapäeval keegi, milline mäng oli esimene, mida inimene ja arvuti omavahel mängisid. Küllap+ mingi "trips, traps, trull"
või midagi samaväärset. igatahes meenub, et umbes kakskümmend aastat tagasi, kui Küberneetika Instituudi arvutuskeskusest veeti kaabel Akadeemia raamatukogu fuajeesse, et ühendada mõned seadmed viiendal korrusel paikneva masinaga suhtlemiseks – siis leidus nimetatud mängule
"inimpartnereid" üsna hulgaliselt. Asjale lisas põnevust arvutile koos mängureeglitega "õpetatud kombed" inimesele võidu korral õnnitlusi jagada. Kui aga vastupidi juhtis , siis järgnes ülevõitu avaldus: "Õnnitlege mind!"
Pikemalt Suborinurgas
Loodetavasti kestavad mõlemad ajaveebid veel kaua ja pakuvad põnevat lugemist noortele ja vanadele.